Liveshopping är här för att stanna
Liveshopping är ett ganska nytt fenomen som slagit igenom ordentligt. Det ger dig möjlighet att följa en presentation av varor – och handla – i realtid.
Har du hört talas om liveshopping? Man kan tycka att det är ett något märkligt begrepp. För det första så är det ett anglifierat uttryck. För det andra så kan “live” ha lite olika betydelser. I mediasammanhang så har det blivit likställt med vad som tidigare kallades “direktsänt”. Det är alltså något som visas i realtid.
Med andra ord handlar det om att köpa varor i samband med direktsända event. Det annonseras i förväg, vanligen i sociala medier och på det arrangerande företagets webbplats, att det planeras ett liveshoppingevent, vad det ska omfatta för typ av varor och när det ska äga rum.
Anslut till en liveshopping
Du lägger in en påminnelse i din mobil och när tidpunkten är inne så klickar du på en länk som tar dig till eventet. Du kan gå in via mobil, surfplatta eller dator. Sen är det bara att luta sig tillbaka och följa med på skärmen.
Det som visas där är en eller ett par personer som presenterar lite olika varor mera ingående. De kanske berättar hur de ska användas, eller – om det handlar om kläder – visar hur man kan matcha med annat. Om du har några frågor så kan du ställa dem via en chat, och få svar via chatten eller genom att presentatören tar upp saken i sändningen. Och om du vill handla så är det enkelt att göra det genom en beställningsfunktion.
Läs mer om liveshopping, gå till denna sida: https://www.live-shopping.nu/
Andra inlägg
- En resa med hyrd buss genom Stockholms gator
- En bra traversutbildning öppnar nya möjligheter i byggbranschen
- Så undviker du att skada dig vid tunga lyft
- Hur du enkelt kan flytta en luftvärmepumpen utan bekymmer
- Hyra kranbil – smarta lösningar för dina tunga transporter
- Rusta och matcha i Stockholm leder till sysselsättning
- Rörmokare i Eskilstuna för hem och företag
- Misstänkt för brott och vad det innebär
- Inredare i Uppsala hjälper dig att skapa rätt stil i hemmet
- Skyltar i Stockholm och deras betydelse för marknadsföring