Lyft din bostad med homestyling i Stockholm

Upptäck hur homestyling i Stockholm kan förvandla din bostad och locka fler spekulanter vid försäljning. Läs vidare för att lära dig knepen som fungerar.

Homestyling handlar inte bara om att placera ut några tilltalande kuddar eller att ställa en strategiskt placerad vas med blommor i fönstret. Nej, det är snarare en konstform som kombinerar design, psykologi och smart marknadsföring för att skapa en oemotståndlig miljö. En väl utförd styling kan öka värdet på din bostad med upp till 15%, samtidigt som det ger potentiella köpare en tydligare bild av hur det skulle kunna vara att bo och trivas i bostaden.

Men hur gör man då, särskilt i städer som Stockholm där varje kvadratmeter är värt mer än guld? Hemligheten ligger i att kunna förutse vad som lockar just din målgrupp, i det här fallet stockholmare. Som alla vet är smaken som baken men en stilren skandinavisk design blandat med några få, väl utvalda personliga och varma inslag brukar vara ett vinnande koncept.

Bästa knepen för professionell homestyling

En lyckad homestyling i Stockholm handlar om att hitta den perfekta balansen mellan att vara tillräckligt neutral för att tilltala en bred köpargrupp, samtidigt som bostaden behåller sin själ och personlighet. Ett bra knep är att inreda lager på lager, där varje detalj bidrar till helheten utan att ta över showen helt och hållet. Det är inte bara möbler och färgsättning som spelar in, utan även små detaljer som blomsterarrangemang eller doftljus som höjer trevnadskänslan.

I små bostäder med dåligt ljusinsläpp brukar man jobba med ljussättning och spegelplacering för att skapa rymd. Underskatta heller inte kraften i att rensa ut. En överfull bokhylla eller ett kök där varje centimeter av bänkytan är belamrad med prylar utstrålar inte direkt "lugn och harmonisk tillvaro”. Därför är det ofta en god idé att börja med en rejäl utrensning innan du bokar in stylister och fotograf.

3 Jun 2024

Här på ninaruthstrom.se skriver vi om feminism på riktigt och hur du kan applicera den i vardagen.